17 Νοεμβρίου 2013

Στο χάδι του δειλινού....

Λεπτομέρειες ασήμαντες 
που κάνουν πιο οδυνηρές τις αναμνήσεις  

και τα χρόνια μας,

 βαλσαμωμένα πουλιά, 
μας κοιτάζουν τώρα με μάτια ξένα -  

αλλά κι εγώ ποιος ήμουν; 
ένας πρίγκηπας του τίποτα  

ένας τρελός για επαναστάσεις 
κι άλλα πράγματα χαμένα  

και κάθε που χτυπούσαν οι καμπάνες

 ένιωθα να κινδυνεύει η ανθρωπότητα  
κι έτρεχα να τη σώσω.  

Κι όταν ένα παιδί κοιτάει μ' έκσταση το δειλινό,

 είναι που αποθηκεύει θλίψεις για το μέλλον.            

 Τάσος Λειβαδίτης




Έξω κατασταλάν τα ύστερα θάμπη·ριγεί απαλά η ιστορία των φύλλων·το μάρμαρο θανατερά αίφνης λάμπει·λες και σ’ εγγίζ’ η θερμασιά των θρύλων.
5Ας μην ανάψουμε το φως! Μη σβήσειαπ’ τα μάτια κάποια πάλλευκη οπτασία.Πλησίασέ μου αργά μη και ξυπνήσειτο σκοτάδι που ζώνει τη[ν] καρδία.
Έλα στο παραθύρι, πώς βουλιάζει10το σύννεφο αμίλητο να δούμε,τη νυχτερίδα τη[ν] πνοή που αρπάζει·
και κει βαθι’ ας δακρύσουμ’ έν’ αστέριτον όρκο χείλη χείλη που θα πούμεκι ο Θεός να τον ακούσει που μας ξέρει!Κ.Βάρναλης




Σκυφτός στο δειλινό ρίχνω τα δίχτυα μου θλιμμένα
στα ωκεάνεια μάτια σου.

Εκεί αποσύρεται και φλέγεται μέσα στην πιό ψηλή φωτιά
η μοναξιά μου που τινάζει τα χέρια της σα ναυαγός.

Κάνω σινιάλα κόκκινα στα μάτια σου που απουσιάζουν
και κυματίζουν σαν τη θάλασσα στα πόδια ενός φάρου.

Μόνο σκοτάδια κρύβεις μέσα σου, γυναίκα μακρινή, δική μου
κι από το βλέμμα σου αναδύεται καμιά φορά η ακτή του τρόμου.

Σκυφτός στο δειλινό ρίχνω τα δίχτυα μου τα θλιμμένα
σ' αυτή τη θάλασσα που αναταράζει τα ωκεάνεια μάτια σου.

Τα νυχτοπούλια ραμφίζουν τα πρώτα αστέρια
που σπινθηρίζουν όπως η ψυχή μου όταν σ' αγαπώ.

Καλπάζει η νύχτα στη φοράδα της τη σκοτεινή
σκορπίζοντας γαλάζια στάχυα πάνω στους αγρούς.

Πάμπλο Νερούδα


































































Κι όταν δεν πεθαίνει ο ένας για τον άλλον
είμαστε κιόλας νεκροί.

Τάσος Λειβαδίτης



                                                                   Σοφιάννα Αγγελοπούλου

Οι φωτογραφίες αποτελούν πνευματική μας ιδιοκτησία κι απαγορεύεται η αναδημοσίευση.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου